Att behålla brännan på bästa sätt

Halloj!
Jag har ett konstigt pigment som jag inte är unik om - jag bränner mig, det röda blir brunt och sedan försvinner min bruna färg efter löjligt kort tid (en vecka eller så).

Hit vill jag just nu, fast Sveriges väder iofs gott och väl under dessa dagar!

Så därför tänkte jag berätta om de bästa tipsen för att behålla den fina bruna färgen längre!

G
e huden en massa fukt! Smörj in huden med fuktighetskräm två gånger om dagen (morgon och kväll) Varför? När huden blir torr (vilket den blir av för mycket sol) så torkar den ut och flagnar. Det är det översta hudlagret som flagnar bort - dvs det hudlagret med brännan. Tips: smörj in ansiktet med en dagkräm på morgonen och en fet nattkräm på kvällen så att huden hinner bygga upp sig under natten.

T
räna! Träning gör tt blodcirkulationen sätts igång och huden får starkare lyster.

Skrubba huden(och ansiktet) med peelingkräm eller peelinghandske. Eller torrborsta huden med en torr frottéhandduk. Detta gör att döda hudceller går bort och den fina "nya" huden träder fram. Och det är ju bättre att brännan sätter sig på hude än på döda hudceller, ellerhur?!

Ett förebyggande tips är att se till att aldrig bränna sig. Det tar tid för huden att läka en röd hud och man får svårare att bli brun.

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback