Få den perfekta stranddagen

Jag ber så hemst mycket om ursäkt för dagens otroligt dåliga uppdatering! Men som ni ser har vädret varit strålande och jag har haft en heldag med solande och badande(nåja). Tillsammans med vänner och pojkvän satt jag med solglasögon på en filt och läste glamour.

Men nu tänkte jag ge er ett litet skönhetsinlägg för en gångs skull (var ju några dagar sen sist)

Mina tips på en perfekt heldag på stranden
För att undvika bränd hud och skadat hår:
Sitt i skugga av ett träd eller under en parasoll när solen är som mest stark (klockan 11-14)

Ha solglasögon!

Smörj in med solskyddsfaktor. Vet du inte vilken spf du ska ha för din hudtyp? köp hellre för hög än får låg och ha minnesregeln att ju ljusare hyd desto högre spf. Tips: Glöm ej att smörja in näsa, öron, axlar och knän som många ofta bränner.

Ha en hatt eller keps på huvudet för att skydda mot solsting och torrt, solblekt hår.Tips:  Vill du bleka håret i solen? Blöt ner håret genom att spraya med vanligt vatten eller doppa håret i vattnet. Blött hår gör att håret snabbare bleks och gör att du är avsvalkad. OBS: Glöm ej att använda hårinpackning i håret flera gånger i veckan!
Att ha slokhatt på stranden är supersnyggt och supertrendigt!
Slokhattar finns att köpa i de flesta kläd- och smyckesaffärer till exempel h&m, glitter och Åhlens.
För att få brun hud snabbt:
Använd solskyddsfaktor - du blir brun istället för röd om du har bra pigment

Använd sololja eller kokosolja som drar till sig solens strålar. Glöm ej att svalka av dig ibland då oljan kan göra dig mycket varm.
Sololja
Jag har hört att man kan äta morötter och spraya huden med hemmagjort saltvatten. Jag har testat detta men för mig gav det ingen effekt alls. Dock aldrig sagt att det inte kan fungera för andra.
Smörj in dig med brun utan sol.
Andra tips:
Kvällen innan man ska till stranden kan man hälla upp en flaska vatten eller blanda saft och lägga in i frysen. Varför? Då fryser vattnet vilket gör att det håller sig kallt även efter några timmar med varm sol.

Ta med mycket att dricka! Varför? Dels för att hålla dig pigg och för att undvika värmeslag och dels för att kiosker som finns vid stränder ofta har överpriser.

Ta med liten matsäck i form av tex pastasallad eller baguette.

Lägg i all mat och dryck i en frysväska.

Ta med minst två bikinis för att ha möjlighet att alltid kunna sola i torra kläder.

Avsluta din soldag med at smörja in dig med after-sun produkter Varför? för att behålla färgen och lindra brännan längre.Tips:  Anväd gärna en after-sunprodukt med aloe vera i som verkar extra lindrande
Aloe veraväxt
Smörj in hela kroppen med vanlig fuktighetskräm på kvällen (glöm ej ansikte och fötter!). Varför? Solbränna gör huden torr med fuktighetskräm gör huden fin och frisk igen.



Ha en fin dag på stranden, mina vänner!

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback