Få en chans att förbereda dig inför den kommande veckan



Söndagkvällar är en helig stund, en chans att vara för sig själv samla sina tankar och förbereda sig inför den kommande veckans alla måsten. Genom en stor kopp te (idag blev det ett lyxigt löste av smaken kärlek, vad det nu innebär..) och en stor och överskådlig kalender att planera in sina dagssysslor så släpper en stor del av den dagliga stressen!

Sätt dig ner en stund varje söndag och tänk igenom vad du ska göra under den kommande veckan: skolarbeten, möten, evenemang, träffa kompisar, träna.. Allt som du ska göra för du helt enkelt in i kalendern. Passa på att samtidigt göra en överskådlig plan över hur du ska göra klar dina skolarbeten, så att du slipper sitta uppe hela natten dagen innan en viktig inlämning.

Det viktigaste är egentligen inte att du följer planeringen till punkt och pricka, huvudsaken är att du följer den på ett sätt som passar dig. Jag klarar tex inte av att vakna på morgonen och veta exakt vad ska jag göra under varenda timme tills jag går och lägger mig, och då anpassar jag mig genom att göra en överskådlig plnaering över veckan men hela tiden med luckor som kan fyllas med vad man har lust med. Medan vissa snarare med stressade över att inte veta vad dagen ska innehålla. Planera din tid på ditt sätt, huvudsaken är att du planerar din tid och dina sysslor på så sätt att du inte behöver stressa dig igenom dagarna.



Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback