Testar Nivea visage eye make-up remover



Pris och inköpsställe: ca 60 kr på Cubus
Utseende: vit alldaglig flasa. Cremen var vit och hade en len konsistens
Detta säger reklamen: NIVEA VISAGE GENTLE WATERPROOF EYE MAKE-UP REMOVER har utformats speciellt för det känsliga området runt ögonen. Avlägsnar effektivt vattenfast ögonmakeup och hållbara läppstift utan att efterlämna feta rester. Källa
Mitt omdöme: Jag har faktiskt haft två olika upplevelser med denna produkt. En gång när jag hade mycket ögonmakeup, svart ögonskugga, eyeliner, mascara och hela kitet. Jag gnuggade och gnuggade med pandaögon som resultat. Produkten tog inte alls effektivt bort alla spår av vattenfast ögonmakeup. Men däremot fungerade den utmärkt när jag endast hade mascara och "typisk" vardagsmake på mig. Då gick det bort lätt och snabbt utan en massa kladd. Mascaran smulade inte in i ögonen (vet dock ej om det beror på mascaran i sig eller på borttagningscremen) och produkten sved inte i ögonen. Det är en silkeslen och mjuk konsistens som får huden att känna sig återfuktad efter användning vilket är superbra om man har torr hy.
Sammanfattning: Denna produkt fungerar alltså olia bra beroende på hur mkt make-up du har på dig, men behöver du en borttagningscreme för vanlig vardagsmake så fungerar denna produkt utmärkt och lämnar hyn fräsch och återfuktad.

OBS! Inlägget innehåller reklam. Bara för att en produkt fått ett bra/dåligt omdöme betyder det inte att produkten ska upplevas detsamma när Du använder den!

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback