Frukostfrallor



Fick ett litet ryck och tänkte "vad är bätre helgrfrukost än nybakade frallor?", och jag kom inte på nåt bättre svar på den frågan. Så frallbak blev det och nu är de klara. Mums!

Du behöver för tio frallor:
100 gram smält margarin
1,5 dl vatten
1,5 dl mjölk
500 gram vetemjöl (ca 9 dl)
1,5 tsk bakpulver
1 pkt jäst
riven ost

Blanda margarinet, vatnet och mjölken i en kastrull och värm till ca 40 grader. Blanda jäst, bakpulver och mjöl i en bunke och häll degvätskan över. Häll i massor av riven ost i degen. Rör runt till den blir slät. Låt jäsa i en timma. Fördela degen så det blir frallor och lägg på en ugnsplåt. Häll över riven ost.  Lägg in i ugnen på 260 grader i ca 15 minuter. Ät med ost, salami, skinka och grönsaker.

Kommentarer
Postat av: emilia

tack tack :D jag älskar bilden, tyvär är godiset uppätet nu så lika fin inte burken längre...

gud vad gott med hembakta frallor!

2009-10-10 @ 13:22:27
URL: http://maylia.blogg.se/
Postat av: emma

välkommen till klubben, jag känner exakt likadant som dig, ont av smärta.

måste gå o lägga mig tidigt för att åka med dagen,

annars blir ja jättetrött o bara tänker på smärtan.

Vill du ha min mejl så vi kan mejla istället?

[email protected]

2009-10-10 @ 13:38:56
URL: http://ebolmgren.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback