mitt livs resa!!

I januari kommer jag att uppfylla en av mina stora drömmar. Har kollat runt och planerat hela hösten men inte velat offentliggöra någonring förrän det var helt bestämt. Men nu så. Den 10 januari bär det av med destination Nzega, Tanzania. Där kommer jag jobba som volontär i 2 veckor åt föräldralösa barn på ett barnhem och eventuellt avsluta resan med en tripp till zanzibar några dagar. Ner åker jag med ett äldre par vars son jobbar på barnhemmet. Hur jag åker hem igen är osäkert än sålänge, men kommer komma hem mellan den 25-28 januari. Eftersom att flyget inte är bokat än så är inte hemdatum exakt skrivet än.
Jag åker alltså utan vänner och pojkvän och får stå på egna ben och kommer att växa enormt. jag kommer sakna min älskade J, men vi kommer klara oss strålande bra och har pratat igenom detta en hel del så vi vet vart vi står i allt detta.
Jag kommer att jobba på Varberg home of peace.
Så på lördag eller söndag bokas flygbiljetter och jag flyger med KLM, på tisdag vaccinerar jag mig mot polio, gula febern, hepatit a och b och kanske något mer. Kommer även att få äta malariamedicin under min vistelse. vaccinerar mig gör jag hos den privata Kungsportsläkarna som har sin drop in klinik på avenyn. Jag måste även förnya mitt pass, och eftersom det är många röda dagar nu och kort om tid gör jag nog ett snabbpass som jag hört finns.

Ni kommer nu att kunna följa alla förberedelser. antar att det är det kommer kretsa mycket kring detta nu framöver. Jag kommer även att blogga på plats så gott det går. Strömmen kommer och går och uppkopplingen är inte den snabbaste men med lite tålamod kan man i alla fall blogga någon gång om dagen eller med några dagars mellanrum.

Jag kommer också att så smått skriva en packningslista emd allt vad koltabletter, solkrämer och myggnät heter blandat med långa kjolar (tydligen visar man inte benen över knäna, men att ha linnen går bra). Jag ska även lära mig lite swahili vilket är det tanzanianska språket och har hittat en bra hemsida. Kommer även eventuellt att ta med mig någon form av bok eller cd-skiva att lära mig mer av på planet. Planet dit kommer ta 14 timmar från landvetter flygplats och då hamnar jag i Dar es salaam(tanzania) efter att först ha åkt via amsterdam(holland) och nairobi(kenya). Där ska jag ligga över för att tidigt på morgonen åka vidare till Nzega.

Jag är full av tankar och förhoppningar men just nu ser jag mest planering och tycker vissa saker (som vaccineringen) är ett litet stressmoment. Så efter att allt praktiskt är avklarat kommer jag kunna se fram emot resan mera!!


Ursäkta för ett rörigt inl'gg men ville få med så mkt tankar och info som möjligt innan jag glömde bort det, haha

Kommentarer
Postat av: Mikaela!

Fy va grymt Linn, är riktigt glad för din skull! :). Lycka till med allt verkligen. Åh, hemskt med föräldralösa barn, men dom kommer älska dig! :D Håller mina tummar. <3

2010-12-17 @ 17:21:42
Postat av: Cecilia Massör

Åh vad spännande Linn! Läste just om dina vaccinationer på FB. Vilken upplevelse med många kulturkrockar att hamna i en helt annan värld. Det kommer ge dig minnen för livet och kanske också mersmak så du ger dig ut på fler äventyr framöver.

Lycka till min vän! Kram från din massör. :-)

2010-12-17 @ 19:00:30
URL: http://www.ceciliaofsweden.se





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback