KICKS beauty report 2010

En unik skönhetsundersökning, gjord av KICKS, där mer än 8000 kvinnor och män deltagit visar bland annat att endast en av fem kvinnor går osminkade till gymmet, männens intresse fär skönhetsprodukter ökar(bra present till pojkvännen?) och att kvinnor betalar extra för antiageingprodukter - trots att de inte fullt tror på dom!(usch, osmart!!)

72% av kvinnorna vill främst framhäva ögonen med sin make-up (jag är en av dom). Och det syns på KICKS försäljning - de säljer årligen sex ton mascara! Det man vill tona ner är mörka ringar under ögonen, pormaskar och rynkor.

Hälften tycker det är viktigt med ekologisk certifierade hudvårdsprodukter (kom igen den andra halvan!) en svår balansgång vad gäller ekologiska produkter är att många kunder ändå kräver att de ska ha samma effekt, doft och känsla som andra produkter vilket kan vara svårt utan mineraloljor och syntetiska doftämnen.



Det allra vanligaste make-upmisstaget enligt 200 makeupartiseroch 100 hudterapeotuer som jobbar på KICKS är att huden är dåligt rengjord innan man lägger på ny makeup. rengöring är ju, som ni vet, a och o för att ansiktet ska se friskt och fräscht ut. Skärpning där.

Många använder sina makeupprodukter betydligt längre än vad hållbarigheten är, de flesta produkter håller i sex månader.


De mest misslyckade (makeup)trenderna genom tiderna:
Övernopprade ögonbryn
kornblå mascara
låtsasmouch
vitmålade läppar
brun läppkonturpenna

Snyggt läppmake Pamela, verkligen! -.-

Människor lägger i genomsnitt 10-20 minuter per dag bara på sin makeup.




Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback