Påbörjade ett alldeles för svårt projekt

Hej på er mina vänner. Idag har jag varit helt slut av någon anledning och sov bort en bra stund av eftermiddagen.


Jag har börjat baka igen, jag tycker det är riktigt roligt att baka och har nu börjat med lite mer avancerade grejer. Som ananaspajen häromdagen. Idag försökte jag mig på macaronas. Tänkte göra en sats choklad och en sats hallon. Gick väl sådär. Satsen med hallon blev helt vattnig med mandelbitar i(tydligen skulle man sila bort mandelbitarna, det fattade väl inte jag?). Chokladsatsen blev alldeles för rinnig och smetade ut sig på bakplåten, inte sådär fasta och fina som jag hade tänkt att dom skulle vara. Vid ork ska jag ge mig på ett till försök lite senare och då använda ett annat recept som verkade lite enklare att följa för "nybörjare".


Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback