Veckans snyggaste outfit - Daisy Kintu


Tröja: Gina Tricot och Fakeskinnshorts: Lindex.
Daisy är en snygg 16årig tjej som skriver om mode, vardag och second handfynd. för Beautyboxen berättar hon allt om sin stil och hur man blir grym på att hitta i vintagedjungeln!

Beskriv din stil med 3 ord:
Second Hand, färger, svart!
Du köper en del på second hand vad jag har förstått, vilka secondhandbutiker är de bästa?: Jag gör så gott jag kan med secondhandshoppingen! Myrorna är nog stället jag köpt på mest men jag har fått mig en ny favorit: Emmaus, den finns lite över hela Sverige men är inte lika uppmärksammad som Myrorna fastän Emmaus är billigare och bättre!


Daisy fyndar mycket kläder på second hand. Dessa tröjorna ovan fick hon för sammanlagt 100:-

Bästa tips för "vintagerookies" som vill börja handla mer second hand? Hur hittar man guldkornen?: Att bara gå till en stor second handbutik och tänka ''okej, nu ska jag hitta något'' är ingenting som fungerar tycker jag. Det bästa är att veta vad man vill ha eller ungefär vad man vill ha, för då underlättar det när man sedan ska leta. Visst att det finns chans att man blir besviken då, men man kanske hittar något annat kul då!
Om du skulle beskriva dig själv med ett klädesplagg, vilket skulle det vara då och varför?: Levi's 501:or, utan tvekan. Jag köpte dem i våras och har i stort sett bott i dem sedan dess, de är förjäkla sköna och snygga! Mitt bästa köp någonsin. Jag sörjer lite att det börjar bli så himla kallt...


Daisy har låtit sina läsare följt med henne på en hel del resor. Bilden ovan är på Daisy tillsammans med sina vänner på en resa i Italien.

Utsvängda jeans börjar komma tillbaka igen, Vad tycker du om det? Hiss eller diss?: Jag är väldigt tveksam, men man kan ju aldrig säga aldrig. Det finns självklart folk som kan bära upp dem riktigt snyggt (Kenza!) men sedan så kan jag inte se mig själv i sådana, inte på ett tag iallafall.


Kommentarer
Postat av: caroline

utsvängda jeans är väl sådär =)

2011-10-23 @ 13:52:23
URL: http://lovelyc.blogg.se/
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Jag shoppar också second hand. LOVE LOVE LOVE IT!

2011-10-23 @ 14:35:35
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: 已知 Mohammedi Al-debis™

fint fint :)

2011-10-23 @ 14:37:38
URL: http://mohammedialdebis.blogg.se/
Postat av: emmaws (a)

svar; hehe okej :p

haft en bra helg?

2011-10-23 @ 17:04:27
URL: http://emmaawhs.blogg.se/
Postat av: kaffehörnan

Hur mår du idag

2011-11-07 @ 19:06:43
URL: http://www.kaffehornan.se





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback