Veckans snyggaste outfit - AnnaWii


Tröja- Queenswardrobe.com, jeans- Ginatricot, ankelboots- Have2have.se, väska- Cambridge satchel/Elsaleonie.se, grön ring- Madlady.se, hjortring- Johannan.com, nitring- Plezuro.se, ring med sten- Micke 

AnnaWii är den bohemiska, romantiska bloggerskan som driver en fantastisk vacker blogg där varenda inlägg följer en röd tråd. Hon har dessutom blivit en av de utvalda att få blogga för blogg.se:s STIL. För Beautyboxen berättar Anna denna vecka om var hon hittar sin inspiration, vart hon köper de flesta av sina plagg och vilka accessoarer hon satsar på i vår.

Beskriv din stil med tre ord
Flirtig, bohemisk och romantisk.

Allt i din blogg följer en röd tråd (det lite bohemiska, romantiska) vilket jag tycker är grymt! Vart hittar du inspirationen till din stil och ditt bloggmaterial?

Tack snälla! Den mesta inspirationen poppar bara upp i mitt huvud när jag ser ett plagg eller en detalj. Jag har alltid älskat att sätta ihop outfits och efter 7 år med en modeblogg kommer det i 99 fall av 100 naturligt. När inspirationen tryter vänder jag mg främst till Lookbooks "Hot page" för där får man bästa inspirationen från stilmedvetna människor världen över.


två romantiska bilder

Vilka accessoarer och skor kommer bäras flitigast av dig under vårsäsongen?
Skomässigt är det skyhöga klackar som gäller först och främst (såväl smala klackar som klumpiga träklackar) men även lågklackade boots i cowboystuk och bohemiska remsandaler. 
När det kommer till accessoarer tror jag mycket på snygga, färgglada väskor, maffiga smycken och ankle cuffs.


Du har skrivit en del om att du gillar den virkade trenden. Hur matchar man bäst virkade plagg enligt dig?
Jag tycker att virkade plagg gör sig bäst till den bohemiska stilen så de ska helst vara vita/naturvita. Sedan är det bara att matcha med denim, bruna detaljer samt massor av fjädrar och fransar. Eftersom färgerna är ganska neutrala tycker jag att man ska våga satsa på många detaljer för det blir oftast inte "för mycket" även om man kan tro det när det bara hänger på galgen.


Ett av alla virkade plagg i Annas samling

Hos vilka butiker är du en återkommande kund? Dvs vart köper du de flesta av dina kläder?
Jag är studerande så jag är en riktig budgettjej och handlar mycket på H&M, Nelly.com, Romwe.com, Asos.com, Monki och Ginatricot.


Kommentarer
Postat av: ANNAWII ♥

Vad bra det blev!! Tipsar om detta i min blogg i morgon :). kram

2012-02-19 @ 17:56:45
URL: http://annawii.blogg.se/
Postat av: anni

riktig fint!

2012-02-19 @ 18:00:59
URL: http://anniz.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback