Veckans snyggate outfit - Fanny Lindblad


cape från Åhlens, tröja från Monki, hatt från H&M, shorts från Cheap monday och skor från Din sko

Söta Fanny, 17 år, driver en grym mode-/fotoblogg. Och denna vecka har hon veckans snyggaste outfit. Hon berättar om hennes måsteköp 2012, hennes bästa fototips och ett plagg hon absolut inte klarar sig utan.

Beskriv din stil med tre ord
Just nu skulle jag säga att jag klär mig rätt stilrent, men mot sommaren(vintern är ej någon favorit) blir det mer åt bohem/trashhållet!

Vilka tre "måsteköp" har du för 2012?
Jag kommer köra på en hel del kjolar, både långa och korta. De får gärna vara i pasteller, mintgrönt och rosa är favoriter för tillfället(tänk Annawii). Sen tror jag Jeffrey Campbell skor kommer bäras en hel del även i sommar, en par bruna sådana skulle sitta fint. Vill man vara lite mer outside the box så är även creepers himla snyggt. Sen är jag big fan av hattar och tygkassar. Att det ska vara så svårt att välja just 3 saker haha..

Fanny diggar hattar och tygkassar

Du fotar himla fina bilder på din blogg. Ser du din blogg mest som en modeblogg eller en fotoblogg?
Svår fråga, det är lite både och. Fota är ett stort intresse men i bloggen blir det huvudsakligen bilder på mig själv(ego det låter hah). En slags blandning skulle jag säga, försöker variera lite och komma med nya idéer osv. :)

Har nu några enkla fototips att dela med dig av för rookies som vill lära sig att fota snyggt?
Något som lätt gör en bild mer intressant är att inte ha objektet man fotar i mitten.
Kan erkänna att photoshop är lite utav en bästa vän, man kan ta en supersnygg bild men oftast finns det saker att förbättra. Ett tips är att söka efter tutorials på youtube, finns hur mycket som helst! Men känn er fria att fråga, kommer säkerligen upp nån tutorial i bloggen någon gång i framtiden också! :)
Jag fick en ny blixt till min kamera i julklapp och vi blev genast goda vänner kan man säga! Bra tips speciellt till folk som fotar innomhus mycket! Riktar man tex blixten uppåt blir det mer som att fota utomhus i dagsljus. Kostar dock lite.
Annars gäller det att hitta känslan och rätt miljö, för det går ju förstås att få till en super snygg bild oavsett vilken kamera man har! :)

Det bjuds på mycket foton och stor kreativitet hos Fanny

Hur länge har du varit intresserad av mode och hur kom det sig att du fick just mode som intresse?
Det har kommit mer och mer det senaste året. Fick helt plötsligt ett ryck och ville hitta min egen stil. Jag jobbar fortfarande på det, men tycker kläder och mode är så himla kul för det är ett sätt att uttrycka sig själv på. Sen ändras det hela tiden så det blir liksom aldrig tråkigt!

Ett plagg du inte klarar dig utan?
Det får nog bli kavajen, ett plagg som alltid funkar både på fest och till vardags, väldigt praktiskt.


kavajen är en storfavorit

...Och ett plagg du önskar att du aldrig tagit på dig?
Jag kan säga att jag gör mitt bästa för att förtränga stilen jag hade för ca 3 år sedan. ;)

Lär känna Fanny lite mer på hennes blogg.


Vill du också visa upp din snyggaste outfit, svara på frågor om din stil och bli länkad med din blogg i tre veckor?
Anmäl dig till veckans snyggaste outfit! Släng iväg ett intressemail till [email protected] eller skriv en kommentar!

Kommentarer
Postat av: Caroline

En klassisk skönhet:)

2012-01-29 @ 17:23:05
Postat av: ANGELICA.BLOGG.SE ♥

Snyggt snyggt snyggt :D

2012-02-11 @ 11:29:48
URL: http://angelica.blogg.se/
Postat av: Aura Wave

Hello! I know this is kinda off topic but
I was wondering which blog platform are you using for this
site? I'm getting fed up of Wordpress because I've had issues with hackers
and I'm looking at options for another platform. I would be fantastic if you could point me in the direction of a good platform.

2013-01-19 @ 13:21:56
URL: http://aurawavereview.weebly.com/
Postat av: Blu E Cig

First of all I want to say terrific blog! I had a quick question which I'd like to ask if you do not mind. I was curious to find out how you center yourself and clear your head before writing. I've had a difficult time clearing my thoughts in
getting my thoughts out there. I truly do take pleasure in writing but it just seems like
the first 10 to 15 minutes are wasted just trying to figure out how to begin.
Any recommendations or tips? Many thanks!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback