Veckans snyggaste outfit - Linn Löwes


Linn är en snygg blondin från Dalarna som lever ett spännanade liv med resor till Thailand, mode och bloggfester. För Mestyle berättar hon om hur hon startade en stor bloggfest, vad hon tycker om sommarens trender och vilket hennes musthave i beautylådan är.

Beskriv din stil med tre ord:
Tjejig, Modern, Bekväm

Du anordnade nyss en uppskattad bloggfest i Falun. Hur kom du på iden att anordna en bloggfest?
Det var för tre år sedan jag fick lusten att skapa en egen fest här i Dalarna för bloggare som kanske inte blir inbjudna eller har råd att åka på Stockholms alla fancy-fester. Jag gick ut med ett blogginlägg och frågade om någon annan ville hänga på - då Anna (madeinjapan.nu) och Maria (Catwalkqueen.blogg.se) hakade på, som har blivit väldigt goda vänner till mig efter detta.



Berätta gärna lite om förberedelserna inför festen mm.
Oj, förberedelserna tar månader. Bestämma vilka bloggare som skall bjudas, vilken nattklubb/lokal vi måste försöka hyra, vilka sponsorer vi vill kontakta mm. Sen är det bara att sätta sig ned och maila till alla dessa personer och företag. Varje liten del av festen är sponsrad, från lokal till goodiebage. Vi lägger inte ner en krona på festen, men väääldigt mycket tid. Jag har sprungit på ICA och hämtat ut paket från sponsorer nästan varje dag sen i julas. Blir ganska påferstande, hehe!

Den smaskiga goodiebagen

Du bloggar ofta om webshopar. Hur hittar man webshopar som inte är så vanliga? Vilka är dina favoriter?
Man letar :) Hittar man inte det man letar efter på de vanliga shopparna sätter man sig ner och använder världens bästa google och några sökord från det man letar efter. Det finns så fruktansvärt många webshoppar "out there" så att hitta nya är inga problem. Jag gillar yesstyle.com, nastygal.com, inlovewithfashion.com & gojane.com bla! :)


En beautyprodukt du inte vill vara utan?

Torrschampo!

Du tar så fina foton. Vad har du för tips till de som inte riktigt får någon känsla i sina foton?
Kika på tumblr eller weheartit och hitta din egen stil. Jag "hjärtar" alla bilder jag tycker är fina och inspirerande på weheartit och på så vis ser jag en tydlig tråd med vad jag gillar för bilder, därav försöker jag hitta samma känsla genom att inspireras av dessa bilder, färger och ljus.



Vad tycker du om sommarens trender:
maxiklänningar: Jättesnyggt! Bekvämt och perfekt om man inte vill ha byxor en sommarkväll :}
sportstilen & neonfärgat: Neon är snyggt i rätt mängd tycker jag. En neonfärgad BH under ett lätt transparent linne typ.
blommigt: Många blommiga tyg är vackra, men långt ifrån alla. Jag gillar ljusa tyger med ljusa blommor. Pastellfärgat gärna. En svart klänning med neonrosa blommor skulle nog inte bli min favorit om jag säger så.
virkat: Älskar! Tycker det är så galet snyggt med virkade väskar och bikinis i vitt eller beige. Speciellt till solbränd hy!


Lär känna Linn lite mer på hennes blogg.

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback