Ekologiska och etiska skönhetsprodukter hos Swedish beauty factory



Som ni kanske vet är jag en "skönhetsaktivist" utan dess like! För mig är skönhetsrutinen lika viktig som att äta, men samtidigt använder jag i stort sett aldrig produkter med skitingredienser.
Nu har jag hittat en ny svensk skönhetsbutik: Swedish Beauty Factory. Där man strävar efter vackra produktförpackningar med salongskänsla men som samtidigt är helt ekologiska, har minimal miljöpåverkan och stort etiskt tänkande. För att garantera kvaliten på produkterna har alla som jobbar på SBF testat och använts av dom själva. Dessutom har de ingredienslistor på alla produkter.
 
Jag ser att ekologisk hudvård är en ökad trend i samhället och hoppas att det förblir så!

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback