Lite hårtips

Hej!
Har haft körlektion på morgonen, efter det var jag helt slut så jag har bara degat sen dess. Har även sovit en stund. Nu ska jag äta lite sen ska jag åka och shoppa. Lite senare slänger jag upp en outfit och det som följde med hem (om det var nåt som följde med hem)

Iaf. Sommar + sol + saltvatten = extra varsamhet mot håret som slits som sjutton just nu.



Ta lite extra hand om ditt hår just nu så att det fortfarande ska kännas fräscht och fint.
Här kommer någa tips

Ha på dig en keps/hatt/sjal när du är ute
gör en superinpackningskur nån gång i veckan. Tvätta håret och borsta det så att alla tovor går bort. Ta i hårinpackning i hela håret - även hårbottnen. Kamma igenom håret med en bredtandad kam så att inpackningen kommer överallt. Låt verka länge, gärna flera timmar.
Är det varmt ute är det bra om du är ute medan du har inpackningen i håret då den verkar bäst i värme
Använd hårprodukter - schampo, balsam, inpackning, hårspray, serum osv med uv-skydd. Komplettera gärna med att kamma in vanlig solcreme i hårtopparna så skyddas det. Dock blir håret fett efteråt så tvätta det noggrant.
Använd saltvattnet till ditt hårs fördel. Kamma igenom håret och fräscha till det litegrann, spraya upp volym och sätt en tygblomma i håret. Saltvattnet gör att håert ändå ser stylat ut :)


Kommentarer
Postat av: frida

Svara gärna på dagens fråga! ;)

2010-06-30 @ 14:50:00
URL: http://bfrida.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback