De sista vaccinen

hejhej!
har precis varit och tagit mina sista sprutor. En poliospruta och dos nr 2 av Twinrix(mot hepatit a & hepatit b). Fan vad mina armar gör ont haha, men nu är det gjort!
Nu har jag alltså tagit fyra sprutor (2 twinrix, 1 gula febern, 1 polio) och ett dricksvaccin(mot kolera) och ett vaccin i kapselform(mot tyfoidfeber). Plus att jag ska ta malariaprofylax på plats. Det är en jäkla massa sjukdomar att vaccineras mot. Dessutom diskuterade vi om jag skulle vaccineras mot TBC och epidemisk hjärnhinneinflamation men kom överrens om att det inte behövdes.



Nu är det inte mycket kvar att göra(åker ju på måndag!!!). Ska prata med de jag ska åka tillsammans med så vi kommer överrens om vart vi ska ses, ska anmäla mig till svenska ambassaden och packa färdigt. Så kul!!

Jag har dock mått lite krassligt de sista dagarna så hoppas verkligen verkligen inte att det blir värre än såhär! Får gå på alvedon om inte annat..

Kommentarer
Postat av: Emelie

Lycka till på din resa Linn!! :D

2011-01-09 @ 20:10:59
URL: http://emeliiieboren.blogspot.com





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback