Veckans snyggaste outfit - June


T-shirt, H&M, mockaskärp, Monki, kjol, Åhléns.

June driver bloggen Junes abstracts och skriver om balsammetoden och naturlig skönhetsvård på ett enkelt och inspirerande sätt. Hon klär sig i ´retro´ outfits och bjuder på färgglada make-uper!

Beskriv din stil med tre ord
Uppklädd, färgglad, vintage (inte nödvändigtvis i samma outfitta dock).

Du lägger ut många sminkningar på din blogg, hur ser en typisk "June-sminkning" ut?
En typisk June-sminkning är rejäla eyelinervingar, något färgglatt läppstift och ingen foundation utan bara massor av fräknar! När jag har ögonskugga får den gärna vara fuchsiafärgad, turkos eller lila.


Två typiska "June-sminkningar"

Blir du påverkad av rådande trender eller kör du på i ditt eget race vad gäller din klädstil?
Jag kör helt och hållet på mitt eget race och har massor av klädesplagg som jag har haft i många år. Om jag känner till någon trend som är inne för tillfället så är det helt och hållet en slump, jag har noll koll på sånt.

Du har väldigt fräscht och lockigt hår och det är ju alltid lika mycket på tapeten att ha ett friskt och sunt hår. Beskriv kort om hur du sköter om dina lockar.
Jag har inte använt schampo eller plattång på tre år och har inte borstat eller färgat det på två år. Jag kör helt och hållet på balsammetoden och det är bland det bästa jag gjort. Då tvättar man håret med balsam och undviker ämnen som inte är vattenlösliga. Håret blir starkt, blankt, växer fortare och tovar sig aldrig. Jag är dessutom väldigt lyhörd för hur mitt hår mår. Om det krånglar ändrar jag mina hårrutiner direkt.


Junes vackra lockar!

Vilken klädbutik gör dig aldrig besviken?
Förutom några extra bra second hand-affärer: Monki. Man hittar alltid någonting fint och kvaliteten är bra med tanke på priserna. Inte nog med att det är rätt billigt redan till ordinarie pris, dessutom brukar rean vara helt vansinnigt bra. Jag har fyndat många plagg för typ en tjuga på Monki.


Kommentarer
Postat av: Sara-troop

-älskar- din tröja. Du vet att jag menar det iom att jag har - <-- såna tecken runt om ordet älskar. ;)

Nej, men ärligt. Sjukt schysst.

2011-11-28 @ 09:41:09
URL: http://troopies.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback