Dags att ta tag i träningen

Världens skönaste träningsbyxor från Gina Tricot
Vissa saker går inte att blunda för trots att man vill. Som sin kassa fysiska kapacitet till exempel. Jag har en god kondition men icke-existerande muskelmassa i samtliga av mina muskler. Jag försöker förtränga det för även om jag tycker träning är roligt så gör det ont, det tar tid och är sjukt jobbigt. Och ja, jag är väl en rätt lat jävel när allt kommer till kritan. Hehe.
Det blir extra påtagligt att jag inte har tillräckligt med muskler i min kropp nu när jag dels jobbar i förskola med att lyfta barn och böja mig ner på golvet flera gånger om dagen och dels gör ögonfransförlängningar vilket innebär total fixering av axlar,rygg och nacke i flera timmar.
 
Så nu har jag gjort slag i saken. Jag har köpt mig ett gymkort på Sportlife. Denna gången ett månadsabonemang (förr har jag köpt tex ett 6 månaderskort, tränat intensivt i ett halvår och sen lagt av) på Sportlife. Spinning, body balance, body pump och mrl är min grej. Så de passen ska jag köra.
Dessutom har jag gjort ett schema för rygg och axlar som tar ca 30 minuter och tänker att jag kan göra axel och ryggpasset innan mitt "riktigt" träningspass.
 
Visste ni förresten att Gina tricot säljer träningskläder? Jag köpte dessa snygga träningsbyxor för ett tag sedan och de är världens skönaste. Tips,tips,tips.

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback