Sluta lägga all fokus på utsidan och börja rädda världen!!!

Jag tycker om smink, kläder, shopping, att fixa naglarna och gå  högklackade skor. Och det är inget jag skäms över (mer än hur äckligt många tusenlappar jag spenderar i månaden på shopping). Intressena i sig är det inget fel på. Alls. Däremot skulle det inte vara något värt om jag inte hade ett djup. Om jag inte mår så bra som jag gör i mig själv. Jag försöker inte lägga tid och kraft på att klaga på min vikt, vilja ha plattare mage eller längre ögonfransar. För det är inte det som är lycka. Och att finna lyfcka - det är ju det som är meningen med livet.

Min största passion, det är att kämpa för de som har det svårt. Vinner jag en miljon går en betydande del till välgörenhet, ytterliggare en betydande del kommer gå åt till att öppna upp barnhem i olika delar av världen. Jag vill jobba med människor som inte fötts med silversked i mun på samma sätt som jag även om vi bott i samma stad hela vårt liv. Jag vill hjälpa hemlösa till ett bättre liv. Hjälpa invandrare in i svenska samhället. Krama apatiska flyktingbarn. Ordna en bättre uppväxt för barn till alkoholiserande föräldrar som bevittnat våld i hemmet. Bekämpa trafficking, hedersvåld, våldtäkter och pedofiler. Jag vill vara nöjd med min insats på jorden när jag dör. Att jag gett någonting tillbaka, fått ut leenden ur olyckliga människor, skapat en bättre plats för någon på jorden.

alla har dock inte samma ambitioner som jag men alla kan göra något. Försök fokusera på din mentala hälsa. Börja förstå att du inte behöver ha en dyr garderob, de snyggaste vännerna och festa på rivieran för att vara lycklig. Le åt andra människor, res till fattigaste Afrika och Asien. Arbeta ideellt. Skaffa dig ett fadderbarn. Hälsa på busschauffören/städerskan och parkarbetaren. Dela med dig av det goda livet har att erbjuda. Dö inte med dåligt samvete!

jag tycker om mode, smink, naglar och kläder. Men det betyder INGENTING sålänge min insida inte är lycklig och sålänge jag inte tänker på någon annan än mig själv!
Trackback