Paow är framtiden


när man som jag läser ett gäng bloggar varje dag hittar man imellanåt inlägg som sätter huvudet på spiken. Idag kom jag in på joy Sanchez blogg där hon skrivit ett bra inlägg om nåt som är värt att ta upp.

Bakgrunden är att Paow är en tjej som driver en stor blogg som läses av såväl yngre som äldre och påverkar många människor.


Läs nedan det inlägget som skrivits av Joy Sanchez:

 

Paow, Paulina Danielsson. Vår framtid.

Söt tjej som driver en stor blogg där hon skriver om hennes vardag och då och då hennes åsikter i ämnen som till exempel invandringspolitik.

I ett inlägg igår citerade hon kommentarer från http://politisktinkorrekt.info, hon har tidigare uppmuntrat folk att rösta på SD vid valet och här är hennes svar på en kommentar hon fick på inlägget från igår:

Alltså Paow du är helt jävla blåst, vilka tror du öppnar företag och gör så att det blir mer jobb i Svergie? Invandringen. Svergie är beroende utav invandring. Jag fattar inte vad du tänker med igentligen, du skriver så mycket dumt på din blogg, även fast just detta du skrev nu var ifrån någon annans blogg. Tro inte på allting som du hör/läser på internet. Nästan inget av det är sant endå. Gå i skolan och lär dig någonting, i skolan får man lära sig dom riktiga siffrorna och om hur samhället verkligen påverkas. Såg dig i en intervju om SD du fattade inte ett skit du pratade om, helt jävla borta! Du kan inte bara slänga ur dig massa konstiga åsikter när du inte vet ett skit, speciellt inte som en så stor bloggare som du är. Tro mig, du är inte ”street smart” som du säger.

Svar: Du skämtar…? Sverige idag har inget behov av invandring som den ser ut idag. Det kostar mycket mer än det ger, säger man annat är man blind. Man måste anpassa invandringspolitiken till verkligheten. Det är knappast invandrarna som står för Sveriges tillväxt, vad får dig att tro att dom skulle vara mer framgågnsrika än svenskar i Sverige…?

Det är så lätt för mig (och säkert många andra) att ignorera hennes åsikter och utspel eftersom de skriker ignorans (Paow, om du läser detta, googla ignorans här) men i detta har faktiskt Paow en poäng. Det är det faktum att vi ignorerar de som gör sådana utspel (Jimmie Åkesson och hans lakejer bland andra) som låter dem stå oemotsagda. Till och med hennes pojkvän, Hugo Rosas (invandrarbakgrund, någon?) kan säga: ”Det hade varit värre om hon visste vad hon skrev och skrivit samma sak.”

Ja, det hade varit värre om hon fattade vad hon pratade om, så ska vi inte ge henne en chans att tänka till och ta och upplysa henne lite?
Innan du vill skriva om invandringens kostnader (vilket är lite svårare att räkna på än vad Paow verkar tro…) så kan du väl ta och läsa ”Vad kostar en man?”. Retoriken du väljer att papegoj-härma går att applicera till mycket.
Innan du börjar påstå att invandrare förstör Sverige så kan du väl ta och snacka med någon som hamnar i facket ”invandrare” enligt SCB? Jag ställer upp, säkert din pojkvän också. Oh ja, vi räknas.
Innan du refererar till en sajt med tydlig politisk agenda så kanske du vill kika på vad andra säger (tidningar, magasin, debattartiklar, böcker!). De har nog mer bakgrundsfakta som du kan gräva i, du verkar ju passionerad om ämnet.

Ja, jag hade kunnat fortsätta. Gör det någon annan dag. Men vi kanske alla borde tänka oftare på att det är Paow och de som använder henne som källa som är vår framtid.


Kommentarer
Postat av: maria

Hej igen!

Det var verkligen inte meningen att såra.

Jag tyckte personligen inte att det var så snyggt och jag har alltid vart ärlig och sagt vad jag tycker.

Det är bara min personliga åsikt.

Jag skriver inte gud va snyggt om jag inte tycker det.

Sorry om jag sårade dig!



Kram Maria

2010-12-29 @ 21:18:35
URL: http://iahoglund.blogg.se/
Postat av: maria

Ja sant, sorry.



2010-12-29 @ 21:29:30
URL: http://iahoglund.blogg.se/
Postat av: Megamongot

Paow är en mycket intelligent ung kvinna, och dessutom min idol.

2011-01-19 @ 22:21:29
URL: http://megamongotsmode.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback