Nopoofrågor

Hej!
Hög tid för ett nopooinlägg.
Jag har fått några nopoofrågor från en person som kallar sig AD. Jag tänkte svara på frågorna i ett inlägg, så att ni kan ta del av svaren också!

jag undrar kan man använda cocosa enxtra virgin kokosnötsolja på ansiktet ?  gör du det? när du använder olivolja på ansiktet, har du fått problem på ansiktet och vad är det för olivolja du använder? är det från mataffär eller ett speciellt för ansiktet ?
Jag har testat att använda min kokosolja i ansiktet men upplever den som alldeles för fet. Jag har fått finnar jag inte fått förut och när jag slutade använda kokosnötsoljan i ansiktet försvann finnarna.
Olivolja har jag också testat i ansiktet men även där fick jag väldigt mycket finnar i ansiktet och slutade med det. Det jag använder att smörja in ansiktet med är aloe vera eller en fuktcreme från Rosenserien(a-creme funkar också!).

Men med egentligen allt inom nopoo gäller det att testa sig fram - vad funkar för din hud? Många nopooare använder olja i ansiktet och det fungerar superbra för dom! Olivolja använder jag i min OCM-blandning, blandat med socker som kroppsskrubb, eller i badet (återfuktning för kropp är även det aloe vera, eller kokosolja).
Olivoljan jag använder har jag köpt i vanlig mataffär.

Ang. oljor är just oljor något som många nopooare inte kan leva utan. Och det finns en mängd olika oljor: olivolja(vanligast), rapsolja(lite mindre fet), kokosolja(extra återfuktningsboost) och lite ovanligare oljor som avocadoolja, mandelolja, jojobaolja mm. Prova den olja du gillar mest!

Oljor har många olika användningsområden. Använd några droppar i badvattnet, massera in i nagelbanden, använd i nagelbad för att göra naglarna starkare, i fotbadet, smörj in kropp och ansikte, använd som fotkur(med massor av olja på fötterna, trä på plastpåsar och ett par strumpor. sov med det över natten = bebislena fossingar), massageolja, smörj in i håret som leavein, ocm, kroppsskrubb blandat med socker med mera med mera med mera!


Kommentarer
Postat av: Ystra

En tumregel för no poo är att ha tålamod. Alla får en fulperiod i början. Finnar kan ploppa upp just när man bytt från vanliga starka rengöringsmedel till no poo, t.ex. ocm.



Har alltid haft problem med finnar, men när jag börjat smörja ansiktet mer och oftare med aloe vera blandat med olivolja så har hyn blivit mycket bättre, plus att eventuella finnar eller småsår läker ihop fortare.

2011-11-28 @ 13:19:16
Postat av: iuyagsfya

Hej tjejen!

Jag har precis startat en Faceook grupp för alla oss som är nyfikna på, eller redan kör No poo/balsammetoden. Gilla gärna sidan och bidra med dina erfarenheter, tips och bilder!

https://www.facebook.com/pages/No-poo-H%C3%A5rv%C3%A5rd-utan-schampo-och-naturlig-hudv%C3%A5rd/139622872814010

Kram Therése

2011-12-09 @ 11:49:13





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback